Открытый урок

16.01.2013 18:14

Урок 42  ( step 6) (учебник О.В.Афанасьевой «Английский язык» 6 класс)

Тема  «At Home»

Тип урока :   активизация  и  консолидация новых знаний.

Цели урока:

- отработка  лексико-грамматических  навыков,

- развитие навыков устной речи,

- развитие навыков аудирования,

Задачи урока: первичный контроль  сформированности лексико-грамматических навыков и навыков  аудирования и говорения по данной теме, с опорой на личностно-ориентированный подход с использованием информационных технологий.

Структура и этапы урока:

  1. оргмомент;
  2. фонетическая зарядка;
  3. отработка лексико-грамматических навыков;
  4. развитие навыков  устной речи;
  5. развитие навыков аудирования;
  6. проверка домашнего задания;
  7. объяснение домашнего задания;
  8. подведение итогов урока.

 

Ход урока

  1.   Оргмомент.

Приветствие и проверка готовности к уроку.

Good morning ! Sit down please. Today our lesson will be devoted to the topic of our previous lessons. It is “At home”. We shall revise new words and phrases, do some exercise, read and  speak on our topic.

 

   

  2)   Фонетическая зарядкa

Повторение чтения  отдельных звуков  новой лексики по теме.

Look at the screen , repeat sounds and words on these sounds  after the announcer.(задание –а)

 

 

3)  Отработка лексико-грамматических навыков

 

а) Снятие трудностей , повторение  лексики  по теме «Комната».

Now we shall repeat  names of  rooms in a  flat, look at the screen and listen to the announcer. Don’t  pronounce, only listen and look at the words.(задание –б)

б)выполнение упражнения на повторенную  лексику по теме «Комната» ( видео фильм (в) с заданием на расстановку соответствующих слов)

 We repeated words and now your task is  -  put the words below        the picture to their places. One of you will do it on the screen, the   others in their lists .

Let us check it up. Look at the screen with the correct answers.   Correct your mistakes.

в)повторение лексики на тему мебель ( показ картинок с   изображением мебели и опрос учащихся по каждой картинке )

    We repeated the names of the rooms and now we should       revise our topic ”Furniture” and name all things we use in a flat. Look at the screen , tell me

What is it ? Can we put it into the … room? Where can we use this thing ?... .

г) повторение введенных предлогов ( видео песенка )

Let us have a rest , listen to the song, sing it and revise prepositions we have learned.

     

4)         Развитие навыков устной речи:

a)  описание  комнат  ( исправить ошибки в предложениях согласно картинке)

Now look at the picture, find all sets of furniture, remember their places then look through the sentences ,  find mistakes and correct them. I’ll give you some minutes. Who will be ready raise your hands.

б) составление  комнаты , поставить мебель в указанное место (видео игра) I know  you like playing  computer games. So I prepared one. Let us name it “Housing problem” .I’ll be a house designer, one of you my assistant.

Let’s begin.

Put the table in the middle of the room. Put chairs at the table.

Put the sofa at the wall.  Put the armchair next to it. Put the TV in    front of  the armchair. Put the bookcase near  the sofa … .       

Now we should change players.

 

        5)        Развитие навыков аудирования

а) прослушивание  текста для правильного выбора  комнаты по видеофильму.

Listen to the text, look at the picture  and find  Simon’s  room.

 

б) расставление   слов «true» или « false»,  по  содержанию текста.

You listened to the text and now try to put “true” or “false” before each sentence.

The picture is white and black so try to revise all the colours . What colour is the carpet? What colour are the walls?  And what was there in this room?

 Be attentive. And one of you will do it on the screen. If you are ready raise your hands.( необходимо обменяться работами при проверке и сверить работы по экрану)

в) исправление  ошибок: в предложениях,  составленных  по картинке, допущены  ошибки , которые необходимо исправить в соответствии с картинкой.

You have sentences, look at the picture, find all sets of furniture, their places and try to correct mistakes.

6)      Проверка домашнего задания.

г)  Описание дома  Дракулы. Do you remember the characters who came to celebrate Hallowing .One of them was Dracula , he was very pleased that we invited him and then he invited us to his mansion.  So some of our girls visited his mansion, listen to their story.

 

      7)       Объяснение домашнего задания:

Your task is to make up a presentation on the topic” My sweet house”,

You can use your computers or do it with the help of  photos or pictures.

 

8)        Подведение итогов урока:

Now I want to say , this lesson shows me that  you know  the topic “ At Home” . I am  glad that I can put you good marks. Thank you for the lesson. Good bye.

 

Использованные ресурсы:  а) фонетика.swf (669,8 kB)

а) фонетика.swf (669,8 kB)

б) реч.зарядка.swf (378,4 kB)

в) мебель.ppt (1,1 MB)

г)названия.swf (530,7 kB)

е) расстановка мебели.ppt (202,5 kB)

ж) аудирование.swf (1 MB)

з) дом дракулы.ppt (893 kB)